FILÒSOFS
Plató: (s.v a.C) Els nens utilitzaven eines per
a jugar, per preparar-se per la vida adulta
i per exercitar-les en les seves futures professions.
Aristòtil: (s.V a.C) Deixeble
de Plató afirmant que
els nenes utilitzaven eines per a jugar i així
poder
preparar-se per a la vida adulta, exercitant les seves
futures
professions encara que afegeix que el joc
té un caràcter medicinal, ja
que se n’obté relaxació.
Quintilià: (s.I) Es tracta del primer autor que
considera el joc com un element motivador on
el procés educatiu es resol com una cosa de joc.
Schiller: (s.XVIII) Teoria de la potència supèrfula
diu que ens sobra energia i la consumim amb el joc.
Spencer: (s.XIX) Teoria de l'energia sobrant,
és a dir, ens sobra energia i la consumim jugant.
Lazarus: (s.XIX) Teoria de relaxació,
com el seu nom indica juguem per agafar
energia i relaxar-nos.
Hall: (s.XIX-XX) Teoria dela recapitulació,
aquesta diu que quan juguem, estem reproduïnt
el que feien els nostres avantpassats.
Gross: (s.XIX-XX) Teoria
del pre-exercici
en la que juguem i practiquem activitats
que ens faran
falta el dia de demà, és a dir,
en la vida adulta.
Buytenaijk: (s.XX) Teoria
general del joc,
es basa en que el joc no serveix per res.
Claperède: (s.XX) Teoria de la ficció, és a dir, la conducta real es converteix
en joc a partir de la ficció.
Freud: Teoria del psicoanàlisi,
en la que el joc ve de sentiments reprimits.
Vygotsky: (s.XX) Teoria
socialitzadora,
afirma que els petits detalls de la vida
els aprenem
jugant, observant com
ho fan els altres i imitant-los,
per aquest motiu parla de la
Zona de Desenvolupament Pròxim (ZDP).
* ZDP: Distancia entre el que l'infant sap,
i el que pot aprendre.
Piaget: (s. XX) Teoria de l'evolució,
la qual diu que el nen té unes etapes evolutives,
i segons com vagin creixent, els jocs són diferents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario